Oct. 28, 2012

Igår firade vi Jonathan då stora prinsen fyllde 7 år. Alla presenterna gjorde honom glad det var ingen present som var mindre bra när vi prata på kvällen. Idag har han byggt en stor modell själv. Han är super duktig på att bygga efter beskrivning. Vi köpte till från 8-14 år på legot till honom och som sagt alla modeller är färdig byggda!
Igår efter att släkten hade gått så tog jag på Tyson hans nya täcke och så gick vi på en promenad. Både jag och Tyson är mörkrädda men vi klarade oss runt kvarteret hel skinnade. Pojkarna somna så fort och gott i sina sängar när de var dags för de. Benjamin vakna kl 6 i morse trodde jag!!! Och satte på tvn till honom och gav honom en banan innan jag gick upp för att lägga mig igen. Väl uppe kom jag på att klockorna inte blivit omställda så klockan var alltså 5! Aja han lär ju somna gott i kväll i alla fall.
Idag ska Jonathan på födelsedags kalas och de ska spela laserdome. Det är första gången för Jonathan och han är lagom ivrig att komma iväg. De åker med en vän till Jonathan dit och så hämtar vi dem sen. Tänkte jag skulle ta med mig Tyson ut på en promenad efter att Jonathan har åkt.

På tal om djur. Jag blir så sjukt förbannad på föräldrar som inte lär sina barn hur man ska uppföra runt djur. Igår kom de både en och två ungar bara och slängde sig över Tyson i affären.
För det första man hänger sig ALDRIG över en hund man inte känner risk för ett bett är stor då de är en hotande position.
Man frågar alltid på avstånd om man får klappa för att undvika onödiga bett ni har ingen aning om hur hunden är i psyket.
Att man inte stryper eller sliter i ett djur.
Att man är snäll mot djur vilket djur de än må vara!
Då jag själv utbildat hundar till att bita på kommando samt vara lyhörd på saker när vi var ute och har erfarit när en hängde sig över henne och hon kände sig hotad och tog satts efter personen. Kunde ha gått illa.
Nej nedrans vad arg jag blir när jag ser föräldrar som tycker de är okej att slå,slita,bära dem i halsen m,m




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback