Så sjukt Tragiskt

Läste igår om en mamma som filmade sina barn när de skulle prata med sin pappa i telefon på kvällen. Mamman och pappan var skilda sen många år tillbaka. De hade aldrig dragit jämt och så fort pappa sa något angående barnen så hette de att pappan kastar skit på henne konstant och mammans argument ibland vid disskutioner kunde va puss.

Jag blev så frustrerad av texten och så förbannad på hur man kan kränka ett barns rättigheter på detta sätt. Och inte minst vad de stackars barnen tror när deras mamma filmar dem när de pratar med sin egna pappa. Bara för att barnet inte är myndigt så kan man inte göra vad som helst. Och de stod också att anledningen till filmningen var för att pappan inte skulle kunna kasta skit på mamman över något?
Personligen anser jag att mamman i de här fallet inte tänkte på barnen att de skulle prata med sin pappa utan att skydda sig själv på något fruktansvärt konstigt sätt... Aja förbannat korkat i alla fall och ytterligare ett fall där barn kommer i kläm pga vuxna.


Vi flyttade för att barnen skulle få varsitt rum samt komma ner på mark nivå. Jag anser att barn som bor flera våningar upp blir mer hämmade att klara sig själva. Och så fort vi flytta hit började barnen utforska världen på egna ben. Jonathan fick sin första kompis hemma redan första veckan och de visa sig också när han bytte skola att de skulle gå i samma klass och vi såg då att flera barn runt våran gård gick i samma klass med. Och så fort Jonathan (än så länge) skaffat nya kompisar eller umgås med någon så har vi kontakt med deras föräldrar kontinuerligt och de pga måååånga anledningar ex ha koll på om barnen leker bra tillsammans, ibland kan de va att barnen inte får leka ihop mer pga att de har dåligt inflytande på varandra,ibland kan de va att vi ska åka iväg eller äta och en kompis vill följa med och då måste vi kolla. Men varje morgon möter jag också föräldrar och pratar med dem så vi har koll på de flesta barn och föräldrar i klassen/fritids.
Och alla barn har också varit i vårt hem och lekt med Jonathan och ibland Benjamin så de har koll på vem jag och Johan är. Fick höra att ett barn hade sagt att för de barnet är de jag och Johan och igen annan. Så gulligt <3 de har ju inte sett något annat. Och på tal om sötnosarna jag har dem själv från måndag till onsdag för Johan ska på kurs i Lund så blir bara vi tre i ett par dagar <3

Nu har jag druckit upp mitt kaffe. Gick upp för att pussa min älskling hej då i morse men blev pigg så satte på kaffe och satte mig i soffan och fastna där.

Fick dessa fina rosorna av min man i söndags med! <3 love you baby<3





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback