Snö

Ja kors i taket men visst tusan kom de snö igår. Jag stod på dagis och sa till bemo att "hemma hos min bror så snöar de". Han och två killar till tittar på mig med stora ögon. Och en sekund senare så var himlen vit med snö. Alla barnen blev super glada medans fröknarna såg mindre exalterade ut. Men vi cycklade hem sakta men säkert i snön. Tyvärr för barnen så kom de ju inte mer snö de som var redo att ta fram sina pulkor. 
Personligen så är jag inte vidare förtjust av snön eller jag kan tycka det är mysigt några få gånger under vintern men som sagt inte direkt någon favorit. 
 
Johan skrev vid 3 tiden igår att de fått sluta tidigare så han skulle ringa när de inte var så mycket trafik! JIIIIPPIIII 
Blev så sjukt glad att han skulle komma hem tidigare. Han var hemma strax efter 19,15 men nu har jag ju ytterligare en att dela hans kärlek med Tyson ;) 
Underbart att ha min älskling hemma igen nu är familjen komplett igen <3. Som jag skrev tidigare i veckan så skönt att han inte åker iväg oftare! Vi pratade om de ett tag angående om johan skulle jobba så att han inte var hemma alla dagar i veckan. Väldigt glad över att de inte blev så! 
 
Men nu har jag ju prövat på livet som ensamstående med två barn och en hund valp samt min sjukdom. Och jag säger inte att de var de lättaste jag har gjort. Men det var heller inte de svåraste. Rutiner är nycklen i allt. Och jag förstår min mamma som hade 6 barn och alla med utspridda åldrar. Ju fler barn ju viktigaren är rutiner. Ju flera barn ju mer tid måste man avsätta av ens egna för att alla ska få sin uppmärksamhet och ingen ska känna sig utanför. Personligen vill jag enbart ha ett barn och de pågrund av att skulle jag va ensamstående så skulle jag aldrig vilja att något barn inte blev sett. Man kan inte skaffa barn för bara ens egna skull utan man måste också tänka på hur mycket tid man är villig att avsätta för dem för den som tror att barn inte tar tid har nog aldrig haft barn. När de är vääääldigt små kräver de tillsyn när de börjar gå tillsyn när de börjar skolan läxor under hela tiden uppfostran. Så du kan aldrig ta ledigt från föräldraskapet och det är ett livs val........
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback