Att tycka synd om sig själv

Jag fick höra för ett tag sen att "du sitter ju bara hemma och tycker synd om dig själv och klagar på din värk"
Är det konstigt att jag tar upp min värk då jag har kronisk värk och den styr vad jag kan göra och inte göra? Nej jag tycker inte det är speciellt konstigt och eftersom det är jag som lever med smärtan så är det mitt sätt att hantera den som är det viktigaste. Det spelar ingen roll om någon annan säger saker angående den för de har inte en anning om hur det är att leva med den. Jag har läst personers bloggar där de skriver att de har ont i huvudet 3 av 7 dagar åå det är så synd om dem m,m Men jag tycker synd om mig själv?
 
Men trots denna värk så tar jag hand om hela hemmet samt tre personer till. Trots min värk så gör jag saker som jag egentligen inte borde men jag har gett mig tusan på att inte ge upp. Och jag kan säga med huvudet högt att jag har inte gett upp.. har det varit tufft många gånger att acceptera att jag inte kan göra allt som andra i min ålder kan göra utan problem? Självklart. Jag är 22 år med kronisk värk och en begränsad fysisk aktivitets förmåga. Klart det är jobbigt att ibland inte kunna umgås med min familj på det sättet jag vill eller att mitt livs kärlek inte kan ligga och mysa med mig för att kroppen skriker av smärta. En lätt berörning på armen,benet huden vart som kan vara som om någon häller någon kokande vatten på mig. Det är inte alla killar som skulle förstå det. Men Johan förstår och han respekterar och försöker underlätta när jag inte kan mysa eller om jag har för ont för att genomföra det jag hade tänkt.
Men tycker jag synd om mig själv? Ja ibland gör jag det när jag ser saker jag skulle vilja göra men inte kan pga av sjukdomen. Men går jag runt dagarna i ända och tänker gud så synd det är om mig? Nej inte det minsta. Anser jag att livet är orättvist ibland? Ja det gör jag. De skulle ha gett en pedofil eller någon hemsk människa denna sjukdom istället för mig som hade så STORA planer. Men det gäller bara att ställa om och göra det man kan istället.
Så svar på om jag tycker synd om mig själv? ja ibland gör jag det och jag skäms inte över det.
 
Tror jag ska greja lite i köket idag. Ha en bra dag alla



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback