förhållningsätt

Jag har i stor utsträckning väldigt bra förståelse för folk och deras sätt att agera om det har ett bra resultat. Jag har också väldigt lätt för att dra slutsattser med vad deras mål med deras handlingar är. Men när ens personlighet ändras till raka motsattsen mot tidigare så blir det enbart falskt.
Först så kastar man så mycket smuts man kan hitta på en person/personer sen två sekunder senare så smörar man och säger att man önskar dem en bra dag eller skriver kram m,m
Om en person precis innan detta har betett sig väldigt illa och sedan skriver kram det blir enbart skratt retande och ironiskt samt falskt. Detta för mig blir en frågeställning om personen ifråga har en personlighets klyvning eller undra vad problemet ligger eller om det enbart handlar om falskhet för att framstå som bättre?
You dont fool me!
 
Jag har skrivit det förr och mig får man inte hur många chanser som helst med. Jag har lärt mig genom livets gång att du kan inte förändra en annan människa men du kan ändra ditt förhållningsätt till de personer som inte har den karatär eller ett korekt agerande. Betyder det att jag ändrar vem jag är? Nej bara mitt förhållningsätt till den personen och det går inte över på det falska planet utan håller det på en neutral nivå. Det fungerar inte att kasta skit på mig och sen tro att jag ska underlätta för en obetydlig människa för att personen inte kan få ihop sitt liv och då tror att en annan ska passa upp på dem.
No Way.
 
Nej nu ska jag gå och hämta Jonathan så att han får komma hem och leka med sina vänner <3
Ha en bra kväll alla <3
 
 
 
Ps: Blev visst att posta detta efter att jag hämtat honom och gjort en massa annat efter.. Snart kommer mina två andra älsklingar hem <3


Jag känner igen det där allt för väl. När det behövs hjälp med barnen så är allt plötsligt jättebra, men resten av tiden så är det bara skit efter skit efter skit :-/

Svar: Tyvärr så är det nog väldigt vanligt och där av mitt inlägg. Jag tror att många ex kan bli väldigt trevliga då de vill ha ut något av de och inte för barnens skull utan deras egna! Jag personligen anser att har man skaffat barn så ser man till att få de att funka i den mån så att ingen blir drabbad om du förstår hur jag menar..
Ann

2012-09-27 | 08:20:55

Ja de är helt sjukt hur fort tiden har gått:)

Svar: vi får ses snart gumman <3 måste ju se ditt nya mirakel <3
Ann

2012-09-27 | 09:21:00

Tycker jag allt vi ska, saknar dig :)

Svar: Sannat dig med <3
Ann

2012-09-27 | 22:11:01

är du aldrig nöjd`? du gnäller när folk är sura o du gnäller när folk är trevliga? handlar kanske inte om personlighetsklyvning för 5 öre utan kanske mer om att du ska va lugn och nöjd? kanske är du som har en klyvning`? ngt är ju fel iaf

Svar: Jo då jag är nöjd men du har ingen aning om vem jag pratar om eller om det ens är något som hänt. Men tycker det är tråkigt att din dag varit dålig och då tar ut frustrationen på min blogg. Nej har har ingen personlighets klyvning bara en väldigt stor själv respekt och ett eget liv. Men ha en trevlig helg anonyma individ =)
Ann

2012-10-04 | 22:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback