prata först tänka sen?

Jag tänker först och skriver sen då behöver jag inte ta tillbaka något =) 
 
*Att stå och förnedra sitt barns pappa inför ett barn och sedan sitta och predika om att pappans hem är skadligt och "läskigt" ?
 
*Att under ett vuxet samtal bryta ihop så dant att luften inte finns att tillgodose en och sedan lämna över telefonen till barnet som tydligt stått bredvid och lyssnat på.
 
*Att predika om att de va förnedring av mamman vid en händelse då enbart orden "tack men nej tack jag vill inte ha den" hade förekommit och var helt sjukt att detta fick förekomma.. 
 
Jag kan inte ta en människa som säger såna här saker på allvar hur ska jag kunna de? Jag menar man står inte och predikar om dittan och dattan och sen så begår man själv handlingar som är ännu värre... Vart är självinsikten då? Och när kommer ursäkterna? därför gjorde jag så...därför blev de så...men jag kunde inte... Ursäkter som kommer varje gång... 
Jag har öppnat mitt hem ett flertal gånger och varje gång så kommer de en kniv i ryggen inom en kort tid men de är alltid jag som skapar dramat? Genom vad? Att leva mitt liv och få va ifred?
Jag kan säga that ship has sailed och de för sista gången. Mitt hem är inget öppet hus längre.
De som hände igår kan jag inte förstå hur man kan somna gott på natten efter att ha gjort. Jag skulle skämmas något enormt om de var jag som hade gjort detta.
Men ytterligare en gång hade jag inte en del i samtalet utan enbart motpart som agerade på samma bana som vanligt omoget och i skottlinjen står någon som inte borde och får ta smällarna av de.  
Att agget mot mig kan va så stort så att man skadar människor bara för att få någon slags konstig "hämd" är läskigt utan överdrift
 
Så ring inte till mig igen och fnittra och vill ha sympati och förståelse för detta var sista gången! 
Och jag skämms inte över mina handlingar eller mina ord, jag står för varje ett och med gott samvete för jag gör inte saker i ilskans hetta utan i livets förnuftet.
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och prata vidare med min bättre hälft under tiden. 
kärlekens ord <3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback