What can i say? this made my day

Nämej hej hopp helt plötsligt kom barnen hem idag.
Undra vart de där fantastiska vännerna och släkten tog vägen de som alltid finns där och är sååå bra?? Som alltid ställer upp??
Tydligen brydde vi oss mer..... Ironi? Hell Yea =) 
 
Skrattretande ibland när man skriver ner allt som händer och tittar tillbaka på alla anteckningar. Jag kan inte göra annat längre än att skratta. Jag menar vad mer kan jag göra? Människor försöker påvisa hur fel och okunnig jag är men ändå så är de dem som lägger krok ben för varandra och påvisar gång på gång hur de talar utan att tänka...När människor fråntar mig ansvar så kan de inte räkna med att beskylla mig för utgången av händelseförloppet heller Jag har inte ändrat vem jag är eller mitt sätt att va medans andra vänder kappan efter vinden och ska göra om och göra rätt men ändå så faller de innan målinjen och då ska de göras om igen.... Många gånger så är de dessa människor som misslyckas något enormt med de som de ändå hade mest motivation att genomföra.
Fick höra igår (tror jag de va) att en människa mådde så dåligt och förstod verkligen att jag hatar personen efter att personen uttalade att den var glad att vi miste Noah. Ni som inte läst mitt inlägg angående mitt sätt att se på hat läs gårdagens inlägg. Denna människa sa detta en gång sen hörde jag att de sas att personen ångra det m,m och sen kom det 1 gång till! Vart tog ångern vägen? Man ångrar sig inte och mår dåligt över något och snart gör man om samma sak igen. Då har man inte lärt sig ett smack från gången innan. Där slutar orden ha betydelse de saknar all mening. 
 
Det är som de människorna som håller på med dieter. De påbörjar en diet ex LCHF.. De kör på så in i den i början och sen så faller mer och mer bort av olika anledningar. Det tar ett tag och så inser de att kilona sitter fortfarande kvar och de är nog dags för en ny omgång att gå ner i vikt och då tar de en annan diet för den förra funkade ju inte. Men varför skylla på dieten att du inte gick ner i vikt istället för att se om du verkligen rörde på dig tillräckligt mycket för att mindska i vikt? 
 
Likadant är de med ens egna beteende ex föräldra rollen. Du har bestämt att barnen ska inte kasta mat på varandra vid matbordet. ( ja drastiskt exempel) Barnen kastar mat på varandra och du säger till dem att de ska sluta med detta beteende. Beteendet fortsätter och istället för att stärka de du säger så försöker du byta plats på barnen du försöker hitta på lekar vid matbordet istället för att ge mer kraft i den regeln du nyss satt att de ska inte kastas mat vid matbordet. Varför ger föräldrar upp sina regler istället för att stå stark kvar och hålla fast vid det de nyss sagt? 
 
Jag var barnet som föll mellan stolarna. Barnet som hade felaktigt beteende och som flyttades runt i samhället som en kloss man bara kunde placera där de fanns plats. Jag var de barn som manipulerade de vuxna som gav efter för minsta lilla det som funka bäst tårar (alla smälte för lite tårar). Jag begick de största felen ett barn kunde. 
Och allt detta förvirrade envisa barn behövde var 1 fast hand. En ända liten människa som stod kvar som inte gav mig sympati utan som gav mig kunskapen av vad mina handlingar gjorde mot de som kom ivägen för mig. En människa som gav mig de samvete jag idag har. De samvete som jag begår mina handlingar efter än idag. Jag har många gånger sökt råd hos denna människa trots att vi inte setts på snart 7 år. Jag kommer återigen kontakta denna kvinna idag för att få lite stöd angående situationen med mina sambos barn. Denna kvinna har jobbat med barn och ungdomar i så många år så hon har sett de mesta och är de någon jag förlitar mig till 100 % så är det henne. Denna kvinna har alltid stått bakom mig och funnits där trots att vi inte har något blodsband. Det är den ärligaste och mest raka människa jag träffat som enbart ger en styrka. 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback