Vem har sagt att allt är bra?

Jag skriver varje dag i stort sätt att vi ska mysa att allt är underbart (förutom min sjukdom som förtär min kropp på de mest hemska vis jag vart med om). Jag skriver om kärlek längtan och framtiden. Betyder de att de inte finns något mörker i vårt liv? Nej inte de minsta! Vi är precis som alla andra familjer. Det är inte alltid skratt och jubel i detta hem. Barnen sköter sig inte exemplariskt jämt. Och livet går inte alltid som vi vill. Jag menar med min bakgrund hur skulle jag enbart kunna se allt ljust? Jag har en uppväxt med de värsta mörker man kan finna. Jag har många sorger i ryggsäcken och jag har en historia många skulle rygga för att höra. MEN!
Jag har funnit min väg eller ska jag säga vi har funnit våran? För trots allt som händer för eller motgångar så har aldrig våran kärlek för varandra i detta hem någonsin försvunnit. Varje dag berättar vi för varandra hur mycket den andra betyder både barn som vuxen. Varje natt somnar vi som vänner och varje dag delar vi en ny dag. varje dag skrivs ett nytt blad i våran bok som kommer att bli våran familjs historia och likaså där kommer de va motgångar och glädje. De jag försöker säga är att mitt mörker är inte alla gånger min familjs mörker och min historia har inget med våran historia idag att göra.
Idag har vi ett mörker i vårt liv men skulle jag dela med mig om det så skulle kommentarerna rulla in med vilken hemsk person jag är trots att jag delar detta som sker det är mitt liv med. Men någonstans tappade jag tydligen min rätt till mitt egna liv. Där av så delar jag den biten där dessa människor inte hittar men som finns att läsa. Vissa människor har ingen kontroll över sina agerande men de har jag över mitt liv men kanske inte i just denna blogg. Men tro inte att jag hindras från mitt skrivande bara för att jag inte skriver de just här. Jag kommer inte byta vem jag är för att de inte passar vissa. Det är upp till dem att antingen plåga sig själva med mina texter eller helt enkelt leva sina egna liv. Och nej vart jag skriver kommer inte lämnas ut till någon som kommenterar här. De är upp till var och än om ni finner min gömma och får dela dem delarna av vårt mörker igen :)
Nu ska jag sova.. Blir i Bemos säng med 2 hundar!! Johan snarkar något sjukt...tror jag snart får gå upp och stänga dörren in till Bemos rum med så kanske men bara kanske jag slipper höra snarkningarna och får sova :/
Jag somnar med ett leende idag med!
Natti natti




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback