DYRT!!!!

Igår ringde valla djurklinik om en tid till tandläkaren för Tyson. Vi ska lämna honom den 24 april på morgonen och så ska de operera bort båda tänderna i underkäken på honom och kvar kommer de bli två gluggar...Johan fråga om detta täcks av försäkringen då har vi den mest omfattande försäkringen som går att ha men ICKE. Detta kals kommer kosta mellan 5000-6000 kr!! Och då är inte återbesök samt hans allergi medräknat i detta. Så denna lilla vovve kommer bli en dyr historia. Jag menar vi betala inte ens i närheten den summan för att köpa honom... Men han är värd alla pengar i världen enligt mig och johan så de är bara att betala och se glad ut. Men som sagt den 24 april ska han in på operation och så får vi se vad som händer efter de. Hans öron har blivit mycket bättre nu efter 5 dagars begandling med örondroppar samt har hans rodnad i huden försvunnit så jag håller tummarna för att de kommer gå fort att utesluta vad de är som får våran bebis att bli dålig. Troligtvis är de ju något i fodret med tanke på att han blivit bättre redan men jag ska inte ropa hej i förtid!! 
 
Det känns skönt att ha en tid för honom inplanerad så att han slipper ha ont i munnen. Nu ska jag bara försöka hålla lugnet nere att allt kommer gå bra. Och något nytt är infört som vetrenären så fint kläckte nu "på dessa hundar ska tänderna borstas en gång om dagen" Så igår påbörjade vi tandborstningen på honom och de gick kanon!! Så nu mera borstar vi tänderna på hunden också haha <3 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback