God morgon gott folk

Ja god morgon mina läsare. Idag är jag relativt pigg (är aldrig pigg så kanske normalt morgon trött)
Igår hände något jag väntat läääänge på! Min älskade sambo har bestämt sig för att lära sig tatuera. Han har suttit många kvällar och ritat och övat på linjer m,m. Men igår så fick han göra sin första tatuering på riktig hud. Nu ska ni veta att han enbart använt tatuerings maskinen endast 1 gång på fejk hud (man över på de) Och de var inte Johans förslag att tatuera mig utan mitt! Självklart ska han ju göra sin första gadd på mig! haha
Och vilket ställe valde jag av alla på kroppen? Jo ett av de känsligaste handleden. Och sen valde jag motivet en stjärna för min snutta. Hon är min lilla stjärna så gjorde den för våran vänskap som vi haft nu i 11 år i år!
 Så här vacker var min handled igår efteråt! Aj Aj 
 
 
 Idag är svullnaden borta och rodnaden och det är bara en fin stjärna kvar =)
Det skulle ha varit 3 stycken stjärnor från början men de gjorde så sjukt ont så får vänta med dem andra två tills jag glömt smärtan från denna ;) 
 
Som jag skrev så gjorde de sjukt ont med tanke på den tunna hud som är på handleden men de är ju livsfarligt med tatueringar för de är lätt att hamna i ett beroende men vad gör de när jag har min egna tatuerare hemma? De ska göras fler och större saker. Har alltid haft en dröm om en tatuering och vart den ska sitta vilket jag hoppas att jag kanske ska få till innan sommarn och bikinin åker på =)  Den ska gå från ena tutten ner till höften så ingen liten grej haha 
Vi får se om jag får tillåtelse av Johan att ta kort på hans skisser och lägga ut så ska ni få se hur fint han målar! Helt fantastiskt från att inte måla något till de mäster verk han sitter och göra nu. Som sagt kommer bli ett par gaddar och jag längtar redan efter nästa!! Beroende!!! 
 
Jag har ju två gaddar sen innan. 1 som jag är mer än nöjd med! Den ska de inte mixtras något med och de är den i nacken som är till min mamma! 
 
Den gjordes hemma i en soffa hos en vän för ca 4 år sedan. Hon hade heller inte tatuerat mycket men tyckte de var kul och den är riktigt fin! Älskar den <3
 
Sen har jag ett stort misstag på mitt ben. Det var en förre detta vän som betalade den likaså den är gjord hemma hos en kille som tatuerade på fritiden. Jag VET att den killen tatuerat mycket mer än vad Emelie hade som gjorde den i nacken. Men Emelies verk är så mycket finare gjord...
 
 
Kolla konturerna inte rakt någonstans. Den är JÄTTE dåligt i fylld och de är rena rama mardrömmen för ett riktig tatuerare. Men den ska min älskling för göra en cover upp på! Iderna är många så vi får väl se vad de blir till slut. Den är rätt stor och jag vill inte ha en svart fyrkant på benet så kanske något förglatt aja de återstår att se..
 
Nu ska jag ta mig en dusch och sen blir de en kopp kaffe och ta hand om lite tvätt tror jag. Ibland behövs de med. Denna vecka har verkligen sprungit iväg..Känns inte som man hunnit med hälfen av de man skulle ha gjort. 
 
På återseende mina läsare <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback