Kaffe i solen

Tog nyss mitt kaffe och satte mig på altanen där de är lä för att avnjuta mitt morgon kaffe. Tog inte lång stund så kom de två pojkar och sträckte in handen innanför staketet för att hälsa på Tyson. De såg inte att jag satt här och blev lite blyga..tur jag har uppfostrar Tyson som jag gjort annars hade pojkarna kunnat bli bitna. Men så fort de sträckte in händerna slickade Tyson på dem och var glad.
De är verkligen skönt ute i solen idag!! Så måste få upp rumpan från soffan sen och ta en promenad med min bebis. På tal om honom så är hans öron nästan tillbaka till normala. Han kliar inte alls lika mycket och han verkar mer nöjd. Trodde inte han skulle äta de nya fodret men de verkar gå ner nu med vilket är bra. De kommer bli många vändor till veterinären den kommande tiden för att få bukt på hans eventuella allergi och jag antar att de blir återbesök efter att de dragit ut tänderna på honom... Som jag skrivit tidigare så har jag ju haft en misstanke att han inte varit helt ok i munnen och jag är glad att vi nu kom in och han kommer få hjälp så han kan tugga normalt och inte ha ont!
Tycker inte om tanken på att söva honom men de är för hans bästa så bara hålla minen. Får se till att operationen blir en barnledig vecka så han får tid att återhämta sig i lugn och ro bara.
Nu måste jag gå in och greja lite så blir att sätta för så Tyson inte kan gå ut i trädgården men fortfarande kunna ligga ute i solen och njuta. Ozzy har ju lärt Tyson att smita mellan staket pinnarna så vågar inte ha honom lös i trädgården utan uppsikt. Men altan dörren får stå vid öppen idag för detta väder ska man ta vara på!!
Trevlig dag!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback