Min blogg ett svart moln

För många i Johans släkt verkar min blogg vara ett moln som de bara inte kan ignorera och låta vara. Tydligen pratas de flitigt om den. En eloge till min släkt som håller sig på sin kant <3
 
I denna blogg skriver jag allt mellan himmel och jord och inget av de är baserat på hur andra ska tolka mina texter. Mina texter är för min egen skull. Jag har alltid haft lättare att kunna skriva än att prata. Nu mera är jag rätt rapp i käften men även de kan störa andra som anser att jag är för hård i mina åsikter. Jag skriver för att lätta på trycket och varför inte offentligt? Jag skäms inte över vem jag är eller hur mitt liv är. Men tydligen så är min blogg en skam för människor..Hörde något om lätt klädda bilder..Eller bilder över huvudtaget. Jag skäms varken över min egen kropp eller över min sambos och jag visar mer än gärna upp våran kärlek för varandra så hela världen kan se den. Jag anser inte att de är något som man ska skämmas över.. Men vissa kanske inte vill ha sig själva på nätet vilket visst de är upp till dem. Men de som sker här är enbart jag som kan bestämma över då detta är mitt val att skriva här och vad som publiceras. Har min sambo något att säga till om? Ja självklart har han de men än så länge har de inte varit något som har varit negativt i mina texter som han anser inte borde publiceras. 
Och kort och gått vad ska han göra? Sätta barnlås på datorn?
Vad jag vet så är jag inte omyndighetsförklarad eller omhändertagen vilket innebär att jag inte är en fara för mig själv eller andra! Då jag har varit inne i systemet och blivit granskad från topp till tå så har jag ju kvitto på att jag är frisk =) 
Igår fick jag bevittna när en människa sitter och nedvärderar mig och upprepade gånger förklarar hur omogen och manipulerande jag är. Yttterligare en gång pratas de om mig inte med mig.. Och detta är moget? 
Att mitt agerande för snart 2 månaders sedan då jag använde personens namn i en mening gjort att denna människa har fått sånt stort hat och verkligen letat igenom allt efter massa saker att häva ur sig angående mig till min sambo är helt overkligt. Jag har inte en gång under dessa två månader fått 1 ända möjlighet att försvara mig själv utan får höra hur denna vuxna människa sitter och nedvärderar mig samt ifrågasätter min egna existens i min familj och så mycket mer som tydligen legat under ytan och bubblat.
I samtalet igår kom meningen "kom hit så ska jag visa dig saker " 
Innan de lät de "jag tänker inte prata med dig när hon sitter bredvid och lyssnar"
Varsågod ta en promenad och lyssna på vad som har att sägas om mig denna gång som uppenbarligen inte kan sägas till mig. Fanns de något att visa? Fanns de något som skadade min och min sambos band? Nej men där emot så glider ju den personen som håller igång detta längre bort. 
När han kom hem igen så hör jag att min blogg ytterligare en gång stuckit någon i ögonen. Mina hypoteser, mina bilder, till och med att jag skriver om "min snutta"
Hör ni hur lågt de har gått?? Allt detta för att jag kräver en ursäkt för att jag blev fruktansvärt ledsen av saker som sas för 2 månader sen..Högstadiet på nytt!!
 
Min positiva attityd gent emot en vän jag känt i 11 år är till och med störande? Vore de bättre om jag skriver " Nu har Sandra gjort så jävla fel"? Troligtvis inte då mina hypoteser kring samhälls problem var störande... 
 
Min blogg har inte funnits i personens ägo men efter detta så har mina sidvisningar stigit till skyarna och jag har haft en fundering på vem detta kan vara som helt plötsligt fått så stort intresse. Men nu vet jag! Och jag vet vem som gav personen min blogg. Det är helt okej för alla att läsa och granska de jag skriver och vända och vrida på de jag skriver så deras uppfattning av mina texter passar deras tankar kring mig. 
 
Hörde med att man kanske ska fråga mig innan man säger sina åsikter till mig så jag inte blir ledsen eller sårad? 
Nej men har du någon gång tänkt på att dina åsikter är inget du behöver dela med dig då de kanske sårar mer än gör någon nytta? Att allt du tycker och tänker inte behöver va något av intresse för någon annan? Inte går jag in i människors hem och säger "fy så skititgt ni har de" om jag tycker de... De är deras val att leva så inte mitt!
 
Där av min blogg. Jag skriver vad jag vill här. Alla har möjligheten att läsa MINA åsikter men de har också möjligheten att LÅTA BLI att gå in och läsa. Har hört många gånger tidigare att om de stör dig så varför gå in? 
Vad hände med de? Nyfikenhetens iver? Hatet regerar dina tankar? 
 
Nu ska jag ta en promenad med tyson i snö ovädret. Känns inte alls speciellt motiverande men vad gör man inte för honom? <3
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback